torsdag den 14. april 2011

Hjemturen

Endelig var Aya kommet til verden! Det blev til et par sting eller 3 til moderen, men ellers var det langt mindre dramatisk end ved Mys ankomst, så vi fik hurtigt fred til at være lidt alene sammen. Aya var med det samme interesseret i at spise, og lå og puttede sig ind til os, mens hun betragtede verden med store dejlige øjne.
Ca. en time efter skulle hun måles og vejes, og det blev til 4000g ligeud og 53 cm i længden, så en anelse større end My. Vi syntes dog ikke hun virkede voldsom stor, nærmere meget fin i det men med lange lemmer, fingre og tæer.

Den stolte far fik lov at give hende tøj på, og jordmoren konstaterede at det var dejligt med sådan nogle erfarne fædre, der kunne finde ud af at håndtere en baby, og jeg måtte jo give hende helt ret :-)
Der kom også mad ind til os, rugbrød og franskbrød med ost, saftevand, kaffe og the - og jeg var hundesulten efter en hel dag med dårlig mave og opkast! Derefter kunne vi ba
re vente på, at jeg skulle på toilettet, og så måtte vi tage hjem.
Til min store lettelse var der ingen problemer, og jeg kunne selv både gå på toilettet og tage tøj på igen derefter.
Efter fødslen var det lykkedes for sygeplejersken at miste min vandre
journal, og da der var vagtafløsning undervejs hjalp det ikke på at få papir arbejdet i orden. Så det endte med at vi sad og ventede på at det sidste kom i orden, og vi kunne få journalen med igen inden vi vendte næsen hjemad mod vores seng. Vi var begge enige om, at jo før vi kunne komme hjem og få ro i vores egen seng jo bedre... En nat på henholdsvis en fødebriks og en stol er ikke den nemmeste måde at få sovet på ;-)
Det endte dog med at vi kørte hjem mens vi hørte kl. 5 radioavisen, hvilket jeg heller ikke kan huske noget af, da mit fokus nu var på den lille ny, der sad i autostolen ved siden af mig :-)
Derhjemme ventede min mor med spænding på at se den lille ny. Det blev til en hurtig introduktion, hvorefter vi hoppede på hovedet i seng.

Vi vågnede igen ved 7.30-tiden, da vi kunne høre My løbe rundt i huset og snakke med Mormor. De var ved at dække bord til morgenmad, og My var meget interesseret i hvorfor der skulle flag på bordet, og hvem der mon havde fødseldag?? Vi åbnede døren og lod hende komme ind til os i sengen, og hun blev meget overrasket over at lillesøster endelig var kommet ud af mors mave!!
Der er ingen tvivl om at hun var en særdeles stolt storesøster!!!
Mikkel kom kort efter med rundstykker, for at se den lille nye niece og vi fik fejret lillesøster Aya allerførste fødselsdag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar